27 júla 2013

Bublaninové variácie . . .

Vonku 33°C, vnútri o nič lepšie !
Tak sa aspoň osviežime dobre vychladeným koláčikom.




V chladničke mi zostal nízko tučný tvaroh a bolo ho treba spotrebovať.
Chcela som aby koláčik bol svieži a nie moc sladký.
Takže poďme improvizovať.

Spodok koláčika je klasická bublanina s ríbezľami.
Receptík je rýchly a ľahký.

2 šálky polohrubej múky
1 šálka práškového cukru
1 prášok do pečiva
1 vanilkový cukor
1 dcl oleja
1 šálka vlažného mlieka
ovocie podľa chuti, alebo sezóny

Tento raz som použila ríbezle.
Keďže som ho robila  do tortovej formy, je z polovičnej dávky.

Poďme na vrchnú časť.
Inšpirovala som sa tvarohovým koláčom so šumienkou.

500 g tvarohu (použila som nízko tučný krémový)
150 g práškového cukru
250 g masla
1 vanilkový cukor
Vyšľahať maslo s cukrom a potom zapracovať po lyžičkách tvaroh.
Do tortovej formy opäť polovičnú dávku.
Natrieť na vychladnutú bublaninu a  späť do chladničky.

A nakoniec želatínka (pôvodný recept na celý plech).
1l vody
120 g cukru
2 zlaté klasy
4 šumienky

Moja verzia pre tortovú formu
250 ml vody
ovocie a cukor podľa chuti
1 zlatý klas

Ovocie povariť vo vode s cukrom, pridať zlatý klas a uvariť na želatínku.
Vyliať na koláčik a dať dobre vychladiť.

V takomto teple je studený koláčik na nezaplatenie.
Vďaka ríbezliam je mierne kyselkavý a osviežujúci.

Prajem krásny tropický víkend
Blossom

10 komentárov:

  1. C'est vrai qu'avec la chaleur on a envie de choses bien fraîches...comme cette belle tarte !!!!
    Bonne weekend !
    Anna

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Anna ďakujem za milé slová, prajem pekné letné dni. Hela

      Odstrániť
  2. Heli, jen 33 :o) U nás bylo v jednu chvíli na teploměru 47, ve stínu 42...dneska prý bude ještě víc...Nicméně tvůj dortík je lákavý a svěží i na dálku!
    Měj hezkou neděli, pa Helena

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Heli to ste sa museli uvariť :o) Teplomer vonku nemám, tak som verila hlásatelke v rádiu. Ale na dvore sa vydržať nedalo. A dnes hlásia tropické teplá, to ešte len bude...... 8p

      Odstrániť
  3. Ahoj Helenko, dortík vypadá báječně, mňam.
    Měj se krásně.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jani, ako odo mňa! Rýchly a jednoduchý :o)))))) Pa

      Odstrániť
  4. Helus ten vyzera fantasticky !!!! urcite vyskusam idem si to opisat , moc Ta pzodravujem, teraz sem malo chodim ale vzdy k Tebe nakuknem len ten zapas s casom to je moj nepriatel .... moc pozdravujem a prajem krasne a pohodove leto :)))
    Mirka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Miri, Ty stratená dušička! Som rada že si na mňa pri toľkej práci nájdeš čas. Už aj utekám na k Tebe na čumendu. Pa Helča

      Odstrániť
  5. Odpovede
    1. Aji, robila som ho už v rôznych variáciach. Ríbezľový, malinový a mrazenú lesnú zmes (zbytky z mrazáku) a vždy je trochu iný. Ale hlavne že chutí....
      Pa Hela

      Odstrániť