17 februára 2013

Zelenáč & slimač . . .

Aj napriek tomu, že je nedeľa, nedalo mi a spáchala som zeleného zajaca.
Farbička je dosť divoká, ale do toho zachmúreného počasia sa akosi hodí.
Mám tej vlny ešte dve klbká, tak neviem čo zeleného to bude na budúce.

Klik SEM na návod.

A keďže po dobrom obede treba aj niečo na mls, tak som vyskúšala nový recept.

CHOCO SLIMAČ


Dievčence ešte je len po 16-tej a už sa na tanieri povaľujú len dva kúsky!!!
Tým radím recept do manželom schválených a znova použiteľných.

300 g hladkej múky
20 g kvasníc
1,5 dl vlažného mlieka
50 g cukru
50 g rozpusteného masla
1 jajo
štipka soli
*  *  *
Do stredu preosiatej múky urobíme jamku, na dno dáme cukor,
zalejeme vlažným mlieko a rozdrobíme kvasnice.
Trochu poprleme aby sa vytvoril kvások  a prikryté necháme podkysnúť.
Keď je kvások hotový, pridáme ostatné suroviny, vypracujeme vláčne cesto
a prikryté necháme vykysnúť.

80 g rozpusteného masla
kvalitné kakao 
trstinový cukor

Kakao a cukor od oka, ale hojnéééé.
Vykysnuté cesto rozvaľkáme, potrieme maslom, posypeme zmesou cukru a kakaa.
Ešte raz pokvapkáme maslom, aby sa plnka nesypala. 
Zvinieme do rolády a nakrájame asi na 2 cm slimáky.
Poukladáme na plech vyložený papierom na pečenie a potrieme maslom.
Môžete nechať ešte raz nakysnúť, ale ja som človek netrpezlivý, tak som ich tam šupla hneď.
Neublížilo im to :o)))
Pečieme cca pri 200° C.

Dobrú chuť praje

Blossom






20 komentárov:

  1. Helus, Ty si sikulka, ten pyzamkovy den Ti prospel... zajko je uzasnyyyyyyyyyyyyyy a mnamka?? sa necudujem ze tak rychlo padli... ja ich robievam z dvoch davok a veru malokedy co to ostane na dalsi den :))) pekny vecer ..
    M.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mirka prospel, ale ten by prospel určite každému :o))) A taká hviezda som zas neni, od štvrtej sedím striedavo pri telke, alebo pri PC. A rúčky veru zaháľajú!!!! Slimáky sa ujali, ale uvidíme keď príde synko domov. To mi tiež asi jedna dávka nebude stačiť :D Pekný nedeľný večer.... Hela

      Odstrániť
  2. Trop mignon le petit lapin ! Et les petits gâteaux ont l'air très bon...
    Bonne semaine.
    Anna

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Anna za milé slová, prajem príjemný týždeň. Hela

      Odstrániť
  3. Heli tak jsem se zpětně začetla i do předchozích příspěvků :o) Čivavička je nádherná a moc děkuju za návod na motýlka který je překrásný.Srdíčka od Leničky se ti také moc vyvedla také jsem se do nich musela pustit :o))Zajíčci jsou překrásní--musím si je také vyzkoušet--děkuju za návod :o)a čoko-slimáčci vypadají velice lákavě---budu muset vyzkoušet.Měj se krásně a přeju krásný večer.Martina :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Marti, toľko chvály :O až som z toho celá červená! Som rada, že návody niekoho potešia. Slimáky vrelo odporúčam, môj chlap ich uchytával ešte horúce. Prajem ti krásny tvorivý týždeň, Helča

      Odstrániť
  4. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Heli, chválím ušáka a oblizuji se tady nad tvými šneky! Určitě vyzkouším!
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Heli , ďakujem z chváli. Ušák má síce šialenú farbu, ale hneď mi z nej bolo akosi veselšie. Slimáky aspoň z dvojitej dávky, my sme teraz doma len dvaja a len sa po nich zaprášilo. Pa Helča

      Odstrániť
  6. Ušák je nádherný, zkoušela jsem ho uháčkovat vloni a vyšel mi z toho úžasný mimozemšťan :o) papa, L.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Leni aj mimozemšťan je len "človek" :o))) Určite si sním aspoň trochu zabavila. Pekný týždeň, Hela

      Odstrániť
    2. Oprava . . . si sa s ním trochu zabavila. Myšlienky sú rýchlejšie ako prstíky. Pa

      Odstrániť
  7. Králíček je nádherný, sladký rozkošník.
    A tvá pochoutka by se dokonale hodila k mé ranní kávě ;-).
    Vivi

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vivi vďaka za nakuknutie a milé slová. Pa Helča

      Odstrániť
  8. Králíček je kouzelný!
    Děkuji za recept,určitě zkusím.
    Hezký večer Věra

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Rado sa stalo, dúfam že budú chutiť. Pekný večer, Hela

      Odstrániť
  9. Ten králíček je úžasný !!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Milly, som rada že sa páči :o) Pa Hela

      Odstrániť