03 februára 2013

Fašiangy . . .


Január ušiel ako voda a ja som akosi nestihla niečo na blog vložiť.
Nie že  by som nič nerobila, len som trochu lajdačila.
Tak to skúsim napraviť.


 




Zima ešte nekončí, tak som začala háčkovať šálu.
Prikladám aj vzorku, možno sa bude niekomu hodiť.

Naše fašiangové pečivo, fánky.
Tento rok som ich piekla už tretí krát a budúcu sobotu ma to čaká znova.



300 g polohrubej múky
30 g cukru
2 žĺtky
50 g Hery
3 PL kyslej smotany
1 PL rumu
štipka soli

100 ml mlieka
1/2 kocky droždia

Z mlieka a droždia urobiť kvások. 
Keď je kvások hotový, zamiesiť cesto a nechať vykysnúť.
Hotové a nakrájané fánky vysmážame na horúcom tuku a obaľujeme vo vanilkovom cukre (ja zmiešam práškový s vanilkovým, je ho totiž treba trochu viac).
Ešte sa nestalo, že by sa nepodarili. A to nie som moc zručná, čo sa pečenia týka.

A na záver fotečka z našej fašiangovej pyžamovej babskej jazdy.


Ten krížik neoznačuje babu na odstrel, len moju maličkosť.

Prajem krásne fašiangové obdobie . . .

Blossom




15 komentárov:

  1. Aj ja som dnes začala robiť šál, veru zima je ešte a urobila som si novú baretku tak robím k nej aj šálik, ale prezmenu s ihlicami v ruke ... Tvoj je krásny, a tie fánky ...pa, Gabi

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Gabi už sa teším na výsledok, dúfam že sa pochváliš. Helča

      Odstrániť
  2. Helenka, ďakujem za návštevu na mojom blogu. Fánky som v živote nerobila, ale podľa Tvojho receptu ich určite vyskúšam. Vyzerajú lákavo. Ste to veselá kopa na tej pyžamovej babskej jazde.Andrea

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Andrejka ďakujem za komentík. Fánky sa u nás strácajú rýchlosťou svetla, vrelo odporúčam. A čo sa našho babinca týka, už nám došli témy na masky, tak preto bola tento rok len pyžamová.....

      Odstrániť
  3. Helenko, tou poslední fotkou si mě potěšila - je hezké, když vidím, že se lidi nezapomněli bavit :o) Jinak šála je nádherná, jak barevně, tak vzorkem. Pečivu se u nás myslím říká "boží milosti", dělala je moje mamka...
    Měj se moc hezky, pa Helena

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Heli naša banda sa dokáže riadne vyblbnúť. Vekový priemer síce pomaly stúpa, ale chovanie niekedy zodpovedá zachladenej puberte. A čo sa fánok týka, tak aj u nás ich v niektorých krajoch volajú božie milosti. Ale mojim chlapom je srdečne jedno ako sa volajú, hlavne že je ich plná misa :-)))

      Odstrániť
  4. Heli vzoreček vypadá dobře a už se moc těším na hotovou šálku.Za receptík děkuju určitě vyzkouším :o) a ta poslední fotečka je prima --- úžasné se takhle vyřádit :o) Měj se krásně .Martina

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Marti ďakujem za komentík. Keď sa podarí, tak dúfam že k šále pribudne aj kulich. Pa Hela

      Odstrániť
  5. Ahoj, Heli! Šála super, krásný jednoduchý vzoreček, ukládám do sbírky, díky, že sdílíš :o) pečivo tedy mňam, to bychom taky mohli zkusit, akorát pro nás tak nůši :o) a ta pyžamová fotka, to je prostě bomba, jste fakt úžasné baby, když pořádáte takové akce :o) hezkou neděli, L.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Leni ďakujem za milý komentár. Čo sa zdielania týka, prečo sa nepodeliť? Veď aj ja som rada, keď si môžem niečo nové vyskúšať a nestojí to nič, len nakuknúť na pár pekných blogov . Pa Helča

      Odstrániť
  6. Ahoj Helenko, šála bude moc pěkná a ještě si jí určitě užiješ. Fánky jsem zatím nedělala, u nás spíš koblihy. Receptík jsem uložila a snad na něj dojde.
    Líbí se mi Vaše babská pyžamová jízda, je fajn mít takovou dobrou partu.
    Přeji Ti krásnou neděli.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Janka, si zlatá, že si nakukla. Pa Hela

      Odstrániť
  7. Krasne vecicky aj chutne:))) si sikulka aj ja tak rada lajdacim :))
    pekny vecer
    M.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mirka, som rada, že nie som sama taký lajdoš :o))) Pa Hela

      Odstrániť
  8. :))) Heli ja mam plny fotak a nedajboze to postahovat a uverejnit :))) paaa
    M.

    OdpovedaťOdstrániť